Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.03.2015 15:09 - Закуската
Автор: welle3 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 849 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Да, подхлъзнах се и аз и ще споделям какво е щастието за мен. Не за друго, а за да си напомням по-често за онези дребни, дребни нещица, които правят деня и живота по-смислен, по-красив и по-щастлив. А ако вие сте забравили – ще напомням и на вас ;)

И така…

Закуската – храненето, за което се водят вечни дебати – полезно ли е, вредно ли е, каква да е – баничка, грабната на бързо от ъгъла, вода с лимон или пък нищо….  А се забравя, че това е един от малкото моменти, в които семейството може да се храни заедно. Да споделя, да се смее и да започне деня си заедно. Е, не е задължително, но пък е толкова по-приятно, когато се случва. Особено, когато е в компанията на любимата закуска.

И все пак, ще споделя мнението си за „правилната“ закуска. И да не помислите, че никога не залитам и аз към баничарницата, напротив. То и за това онези „последни“ 3-5 кг не слизат от мен, колкото и да ги мъча. Но колкото и да са вкусни тези народни изкушения, често ми се случва запътила се към тях да мина край магазина за плодове и зеленчуци и  изобщо да не продължа нататък.

Преди половин година прочетох книгата на Лидия Ковачева за целебния глад и съм изключително повлияна от нея, както и от нейните последователи в днешно време – др.Гайдурков, др.Емилова и т.н. Нооо, не следвам препоръките й строго, а и смятам, че в днешно време е трудно да ги следваш, особено с безбройните ограничения като време и работа, както и  ежедневните изкушения по улиците. Макар още в самото начало да направих няколко прочиствания, а и сега си правя веднъж седмично плодов ден. Само за незапознатите ще уточня, че под „целебен глад“ не се има предвид наистина гладуване, а по-скоро ограничаване и съзнателно подбиране на храната. Изключително важно в днешно време.

Та моето мнение е, че с едно ранно ставане и спорт, човек не само трябва, но и има нужда от своята закуска, която не е излапал веднага след сън и която не наброява калориите, които всъщност му трябват за два дни. Закуската трябва да е лека и свежа като утрото.

Как започва моят ден? Ранно ставане (но без бой си признавам, че не всеки ден), тичане в парка или на плажа, откакто съм тук. Комплекс от упражнения, като сега активно се възползвам от открития фитнес до плажа. После изкачвам 146-те стъпала до квартирата ни и едва не припадам(до края на деня ми се налага още 3-4 пъти поне). Цялата тази работа ми отнема не повече от час. След това е ред на прословутата вода с лимон :) Приготвям закуската, като не рядко преди това пазарувам пресни плодове за целта. Накрая е най-любимото  – на терасата, на двора, на плажа – тримата, с наслада. Най-редовно ще ме видите да закусвам плодове и чай, но има ги и онези по-специални сутрини, когато палачинките или пържените филийки са просто най-желаното и неустоимо изкушение. А тук… знаете как е по морските градове – гофретите и палачинките са на всеки ъгъл, а уханията им се носят из всички малки улички – няма как да се стърпиш!

Това е от мен. В крайна сметка всеки си знае какво, кога и как ще закуси и как ще започне деня си. Аз искам да е свежо и щастливо. Държа много. Което не изключва залитанията, стига да са в приятна компания и на любимо място.  А аз ще ви дам някои идеи как да си разнообразите закуската. Когато подреждам сутрин масата се чувствам като художник :) Не всеки път се справям блестящо, но поне малкият човек е все щастлив и изненадан :)




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. prod - много неща изписани има но не и за закуската :)
10.03.2015 16:25
плодове за закуска ? та това е извратено. плодове се консумират само преди всякакво хранене поне 20-30 мин. най добре като отделно хранене. представям си плодове в пържен или какъвто и да е хляб или друга храна. та ефекта от тичането и фитнеса отива по дяволите :) най добрата закуска е такава богата на много протеини. понеже колбасите не стават за ядене, аз лично ям само салата зеле и варена риба или месо за закуска. не е с моркови понеже те са сладки :) най доброто хранене е да ядеш колкото може по малко неща и само едно нещо. но е трудно. след това е разделното хранене. салата моркови и сусамово олио и хляб ям на обяд и т.н. :) за изключване на закуска не може да става дума, за изключване на вечеря да.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: welle3
Категория: Лични дневници
Прочетен: 9949
Постинги: 8
Коментари: 3
Гласове: 10
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930