Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. mt46
9. sparotok
10. hadjito
11. stela50
12. getmans1
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. samvoin
6. hadjito
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
11.07.2008 17:07 -
Опасна подмяна на ядрено гориво в АЕЦ "Козлодуй"
Автор: zabylgarite
Категория: Политика
Прочетен: 1848 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 11.07.2008 17:08
Прочетен: 1848 Коментари: 2 Гласове:
0
Последна промяна: 11.07.2008 17:08
Опасна подмяна на ядрено гориво в АЕЦ "Козлодуй"
11.07.2008 12:34
Казвам се Георги Котев, на 43 години, от България. Аз съм ядрен физик и вече повече от 17 години работя като такъв в АЕЦ Козлодуй. Работата ми е свързана с прогнозирането на поведението на ядреното гориво и последващото сравняване на тези прогнози с реалното му поведение в практиката.
Преди няколко години изведнъж започнаха много странни, необосновани, противозаконни и в крайна сметка изключително вредни структурни и персонални промени, стартирани от тогавашния изпълнителен директор Йордан Костадинов, сега депутат в Народното събрание, продължени от неговият наследник Иван Иванов и поддържани и до днес от Иван Генов. Трябва да отбележа, че тези промени вървяха паралелно с процеса на въвеждане в експлоатация на нов сорт ядрено гориво, така нареченото ТВСА.
Целта на тези и други масови и безнаказани нарушения през последните 2 години бе да се прикрие драстичното разминаване с прогнозата на една от основните характеристики - продължителността на горивните кампании. При допустимо отклонение от 3% сегашната разлика е вече 8-9%, а до година сигурно ще надмине и тях. Такива разминавания са безпрецедентни в практиката на една ядрена централа и незабавно трябва да се търсят причините за тях.
В резултат на тези неочаквани и нежелани разминавания се стигна и до превишаване на друг един важен лимит, а именно предела по дълбочина на изгаряне, в горивни касети от стария сорт гориво - ТВСМ. Което може да доведе до разхерметизиране на ядрен материал.
Така, аз, съпоставяйки фактите:
1. Подмяната на стария сорт гориво ТВСМ с новия - ТВСА;
2. Безсмислените, противозаконни и вредни структурни и персонални промени;
3. Резултатите от предишните две действия (разминаванията в кампаниите и прегарянето на горивото);
стигнах до единствено възможното заключение, че това се прави с цел да се прикрият истинските характеристики на новото гориво. В подкрепа на този извод е и абсолютното несъответствие между документацията за новото гориво и реалните му характеристики.
Освен това, следва да се отбележи и фактът, че вътре в самата атомна централа е създадена атмосфера на монопол над истината от страна на ръководството и подставените от тях лица в средните нива на управлението. Несъгласните да мълчат.
Към дотук изложените факти може да се добави и изключително интересно съвпадение. Паралелно с въвеждането в експлоатация на новия вид гориво, през 2004 година, безпрецедентно бързо се създава нова нормативна уредба, благодарение, на която на точно определена фирма е издадено разрешение да внася въпросното ново гориво, в качеството й на посредник, между руския производител и АЕЦ Козлодуй.
За така изложеното и още някои други факти аз имам сериозни доказателства и съм готов да ги споделя със съответни оторизирани институции. Моите лични наблюдения, анализи и изводи ми подсказват, че най-малкото новото гориво не съответства на заявените от производителя характеристики, а в най-лошият случай на нас ни се доставя рециклирано ядрено гориво. По този начин най-вероятно се реализира огромна по мащабите си корупционна схема, заради разликите в цените между свежото и рециклирано гориво, която вероятно се изразява в десетки милиони евро годишно. Тази огромна корупция освен това е съпроводена и от безпрецедентна загуба на предвидимост в работата на двата ядрени реактора.
Шокиран от събраните от мен факти, аз се постарах да запозная къде по-подробно, къде по-малко някои български и международни институции.
За огромно съжаление, макар да не оспорват верността на моите твърдения, до сега никой не желае да се ангажира с разследването на случая и с изясняване на истината.
Като специалист и гражданин смятам, че не следва един толкова сериозен и изключително опасен проблем да се пази в тайна и да бъде пренебрегван. За да не ми бъде попречено да кажа цялата истина от няколко дни съм извън България (за своя сметка и за свой риск) и търся съдействие и помощ за справяне с този проблем.
Обръщам към всички които считат проблема за сериозен и могат да помогнат.
За контакт имейл:
gikotev@dir.bg
Материалът е от блога на Калин Манолов / kalin-manolov.blog.co.uk
http://dnesplus.bg/Society.aspx?d=232530
Този текст се появи днес в мрежата. Мисля, че проблемът е много сериозен и се присъединявам към призива на автора за съдействие за разкриване на истината.
Следващ постинг
Предишен постинг
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 8224
Блогрол