Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2009 19:42 - Полицаите ме биха, защото съм от АТАКА
Автор: zabylgarite Категория: Политика   
Прочетен: 677 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 22.04.2009 19:44


Петко Петков, общински съветник в Бургас: Полицаите ме биха, защото съм от АТАКА

Маргарита Върбанова

 

Петко Петков е роден на 19 юли 1946 г. в Пловдив. Завършил е СПТУ - специалност Корабоводене. Работил е като помощник капитан в Океански риболов. В момента е общински съветник на АТАКА, вечер работи като крупие. Вдовец с 2 дъщери.
В нощта на Великден той бе бит и арестуван пред храма от бургаски полицаи.

- Г-н Петков, в нощта на Великден полицаи, които отказаха да се легитимират, ви пребиха пред храма "Св.Св.Кирил и Методий" и ви прибраха в участъка. Разкажете какво се случи? Какво провокира полицейския произвол?
- Работех в игралната зала и 15 минути преди полунощ видях, че Сливенският владика Йоаникий започна ритуала по запалването на свещения огън. Аз, като мирен християнин, реших да отида и да запаля една свещичка, която след това да отнеса вкъщи. На вратите на църквата до мен се оказаха двама полицаи, които видяха значката ми и казаха: "О, АТАКА, ти си от АТАКА?" Помолих ги да ми съдействат да отида по-бързо да си запаля свещичката, защото бях на работа, а имаше много хора пред мен. Но те ми отказаха, а в следващия момент се видях съборен на тротоара и усетих ритниците на двамата. После единият рече: "Защо се занимаваме с тоя, я да го закараме в участъка и там да го довършим". Изправиха ме и ме съпроводиха до Първо районно като престъпник, хванат от двете страни за ръцете със силно стискане, но така направено, че да не останат синини. Попитах ги защо го вършат, а те отвърнаха: "Ще те закараме в полицията и там ще видиш." В участъка започнаха да ми задават провокативни въпроси, но аз не реагирах, не отговорих на провокациите им и не се стигна до повторен побой. След което се обадих на Валери Симеонов и на моята приятелка. Г-н Симеонов позвънил на областния началник на полицията Васил Едрев и той им разпоредил да ме освободят. Но това не беше направено. Разпитвали са и приятелката ми, опитвали са се и нея да провокират. Към 2 часа през нощта ми казаха, че ще ме държат до 5 часа, ако трябва. Казаха ми: "Познай какво ще ти се случи, ако те прекараме в някоя тъмна уличка, дори и без да сме в униформа." Единият от полицаите - по-младият, светлият, който приличаше на мутра, беше много агресивен. Аз му казах: "Ти ме биеш безпричинно, а и излъчването ти е на мутра." Той само ехидно се подсмихна. Докато бях в полицията, директно ми беше съобщено, че аз, моето семейство и имущество ми е под заплаха, ако раздухам случая.
- Има ли политически елемент в ареста ви?
- Категорично има политически елемент. Не случайно полицаите с това започнаха разпрата: "Вижте го този е от АТАКА." Аз с гордост нося значката на АТАКА на ревера си и това всички го виждат. Тази е единствената партия, която се грижи за хората и работи за подобряването на хала им. А това все повече граждани го разбират.
- Смятате ли, че ако не бяхте общински съветник от АТАКА, служителите на реда щяха да се държат по-различно?
- Трудно ми е да отговоря на този въпрос. Възможно е. Защото ние от АТАКА сме трън в очите на доста хора - на корумпирани, на недобросъвестни, на такива, които не си изпълняват служебните задължения.
- Напоследък зачестиха саморазправите на полицията с хора на АТАКА - побоят на евродепутата Димитър Стоянов в София, побоят върху 15-16 годишните младежи в Пловдив. Мутризира ли се полицията и какво може да спре разпада?
- Разпадът ще спре, когато дойде една сериозна власт. Тя ще се грижи не само за своите интереси, а и за интересите на народа, на обикновения човек. Крайно време е бургазлии да заживеят по-добре. Защото това правителство доказа, че е абсолютно непригодно да управлява държавата.
- Вие сте се легитимирали и съгласно чл. 33, ал. 2 от Закона за местното управление и местната власт длъжностите лица трябва да ви оказват съдействие, не да ви пребиват. Какво следва да направи в този случай началникът на ОДП комисар Васил Едрев?
- Комисар Едрев трябва да си свърши работата. Да направи бързо вътрешно разследване, да види кои са виновниците и да обяви имената и наказанията им. А аз ще се консултирам с адвоката си и ще предприема действия за подаване на тъжба в полицията. Не може с парите от нашите данъци, полицаите да ни бият. Опитах се да кажа на единия, че от моите данъци му плащат заплатата - защо ме бие. Той нищо не ми отговори. Аз съм добър гражданин, миролюбив, неагресивен човек, който съвестно си изпълнява задълженията. Всички ли наркотрафиканти в града прибра полицията, че започна да се занимава с мене? Защото в клетката в полицията аз бях съвсем сам, което значи, че в града няма никаква престъпност.
 - Появиха се твърдения в един вестник, че сте бил пиян. Вие обаче сам сте поискали дрегер. Защо полицаите отказаха да ви вземат проба за алкохол?
- Сега може да се пише всичко. Не съм бил пиян, напротив, сам настоях да ми дадат дрегер, за да бъда освидетелстван. През тази нощ бях на работа и не мога да си позволя да употребя алкохол. Колегата ми също е потвърдил, че не съм бил нито пиян, нито дрогиран. Той ме познава отдавна. За толкова години аз никога не съм употребявал алкохол на работното си място. Но полицаите не ми взеха алкохолна проба, за да го докажа.
- От ареста ви освободиха след намесата на Валери Симеонов и то след часове. Ако един общински съветник е беззащитен и безправен какво да говорим за обикновените граждани. Те как да се опазят от арогантни действия на служителите на реда. Коментирайте.
- Обикновените граждани си страдат, без това да се отразява по медиите. Имам чувството, че в полицията се смятат за богоравни, пред никого не се отчитат, ничии права не зачитат. Трябва генерална чистка в министерството на вътрешните работи - от министъра надолу. Вижте само каква анархия цари в държавата ни - непрекъснато отвличания, убийства. Къде тук е МВР?
- Като общински съветник как ще оцените сигурността във вашия град?
- На най-ниското ниво. Толкова много престъпления се случват в нашия град. Питам аз защо полицията бездейства? Нали тя е гарант за сигурността и безопасността на гражданите, за спокойствието и реда. Защо пребива невинни като мен, а не хваща престъпниците. Или и полицията е пред разпад.
- Очаквате ли напрежение с наближаването на изборите? Какво трябва да извърши ОбС?
- Категорично очаквам напрежение за изборите. Общинската власт създава правилата в града. Ние, общинарите националисти, можем да дадем съвет на кмета как да се справи, нищо че е зависим от политическата си сила. Става дума за реда и спокойствието в Бургас. Казано откровено, градът ни се нуждае от основна чистка и заздравяване на управлението.
http://www.vestnikataka.com/?module=displaystory&story_id=62488&format=html




Гласувай:
0



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: zabylgarite
Категория: Други
Прочетен: 4467410
Постинги: 1910
Коментари: 3929
Гласове: 8226
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930